Loading...
Éen groot wit feest in Hasselt
*
flyer Sensation White - Innerspace

Internationale belangstelling voor Sensation

Op zaterdag 17 maart kleurde Hasselt wit voor de achtste editie van Sensation Innerspace. Bijna 20.000 bezoekers, waaronder 3500 VIPS, van over heel de wereld beleefden een glamoureuze en overgetelijke nacht in de Hasseltse Ethias Arena.
Internationale topdj’s zoals Afrojack, Mark Knight, Dada Life, Sander van Doorn stonden geprogrammeerd. Zij gaven het beste van zich zelf in een prachtig decor met fonteinen, lichtshows en vuurwerk.

51 nationaliteiten

Van heinde en ver trokken jongeren afgelopen weekend naar de Ethias Arena voor Sensation Innerspace. Het internationaal reizend dance-spektakel is uitgegroeid tot dé nightlife beleving met internationale allure. De organisatie telde 51 verschillende nationaliteiten waarvan de Amerikanen met de meesten waren.
Meer dan 1000 bezoekers kwamen uit de Verenigde Staten. Innerspace is de nieuwste creatie van organisator ID&T die in 2012 als eerst in België werd vertoond. Venieuwende podiumtechnieken, een fantastisch decor met een draaiende dj-booth, licht-en lasershows, vuurwerk, metershoge fonteinen, watervallen en kleurrijke stortbaden, acrobatiek en videoprojecties maken het plaatje compleet.
Door de strikt nageleefde witte dress code werd ook het publiek onderdeel van een indrukwekkend decor. Daarnaast gaven de dj’s Afrojack, Dada Life, Mark Knight, Sander Van Doorn, Mr White, Juan & Daniel Sanchez het beste van zichzelf. Het publiek kon het smaken en danste tot de vroege uurtjes.

Uitverkocht

Niet te verwonderen dat deze 8e editie volledig uitverkocht was. De organisatie kon rekenen op 20.000 bezoekers waarvan 3.500 VIPS. Het was de 4e editie in Hasselt en zo succesvol dat de organisatie er niet aan twijfelt nog een tijdje in Hasselt te blijven. De volgende editie heeft plaats in maart 2013.

Historiek Sensation

In 2000 ging Sensation van start in de Amsterdam ArenA waar meer dan 20.000 muziekliefhebbers konden genieten van het eerste Sensationeel fenomeen. Een jaar later, in 2001 kreeg Sensation een dresscode en onstond het concept zoals we het vandaag kennen. Als eerbetoon aan zijn broer Miles (die mee ID&T oprichtte voordat hij om het leven kwam in een tragisch auto-ongeluk) vroeg Duncan Stutterheim (CEO Sensation) aan alle bezoekers om zich volledig in het wit te kleden als op Miles’ begrafenis.
80 % van de 40.000 bezoekers respecteerden zijn wens en zij verschenen in het wit. De witte gloed van de dresscode was zo overweldigend dat ze nooit meer verdween uit het Sensation verhaal. Be part of the Night – dress in white.



*
Agenda vrienden/favo artiesten
Agenda Member
Vrienden jarig
Like DJGuide
layer1 area